Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

HOME SWEET HOME :)

wpisy na blogu

i jeszcze coś dobrego dla domu

Data dodania: 2009-10-26
wyślij wiadomość

W całym naszym przyszłym domku będzie ogrzewanie podłogowe. Wiemy,że na jego temat krążą podzielone zdania wśród budujących,ale dla nas jest to coś w sam raz. Przede wszystkim brak kaloryferów na ścianach, które zajmują niepotrzebnie przestrzeń. Mamy zamiar zaopatrzyć nasze gniazdko w pompę ciepła. Jest ona kosztownym udogodnieniem,ale zwraca się szybko.

 

Centrala Zehnder ComfoBox w szczegółach

Centrala Zehnder ComfoBox jest wynikiem wieloletniego procesu rozwoju, optymalizacji i udoskonalania. Efekt jest w pełni satysfakcjonujący - zarówno pod względem estetycznym, jak i technicznym.

Zehnder ComfoBox

blog budowlany - mojabudowa.pl
  • - 920 x 560 x 1950 mm, 232 kg
    - Centrala rekuperacyjna Zehnder ComfoAir 550
    - Solankowo-wodna pompa ciepła
    - 2 kompletne hydrauliczne obiegi dla ogrzewania i solanki
    - Zbiorniki ekspansyjne 12/25 l
    - Przyłaczenia obiegu grzewczego, solankowegoi podgrzewania wody
    - Sterownik pompy ciepła, wentylacji, obiegugrzewczego/solankowego
    - Zasobnik ciepłej wody 400 l (opcjonalnie 500 l)


Centrala rekuperacyjna Zehnder ComfoAir 550

blog budowlany - mojabudowa.pl
  • - Przepływ: do 550 m3/przy 200 Pa
    - Do 95% odzysku ciepła
    - 2 energooszczedne wentylatory pradu stałego
    - Zintegrowane filtry nawiewu i wywiewu
    - Zintegrowany by-pass letni 100 %
    - Stopnie pracy:
                  Stopien 1 = 13 W,
                  Stopien 2 = 30 W,
                  Stopien 3 = 70 W,
                  Stopien 4 = 300 W


Solankowo-wodna pompa ciepła

  • - Moc grzewcza: 5, 6, 8,10 i 13 kW
    - Ciecz chłodnicza R 134 A / R 410 A
    - Współczynnik COP (0/35° C): 4,5
    - Zasilanie elektryczne:4 – 6 kW, w zaleznosci od wielkosci
    - Bezpiecznik: 13 A
    - Pompy klasy energetycznej A


Łatwa konserwacja i prosty montaż

Prosty montaz i łatwa konserwacja dzieki
konstrukcji modułowej. Wszystkie elementy
sa przejrzyscie połaczone i łatwo dostepne
z przodu. Dostawa w 3 modułach.

http://www.zehnder.pl/comfosystems/zasada-funkcjonowania,12.html

 

9Komentarze
gosc
Data dodania: 2009-10-26 21:41:36
Kombajn 4 w 1
Rekuperator to jakby mocniejszy Stork (ja mam CA 350), nawet wygląd i linia ta sama.. Co do PC - popieram. Aczkolwiek zastanowiłbym się nad takim wyborem. Hm , choć pewnie się zastanowiliście nie raz, skoro już na tym etapie taka konkretna decyzja. Ale i tak moja rada - jeśli nie klepnięte jeszcze umowy - przemyśleć. Taki kombajn fajna rzecz ale: 1) jak coś szczeli w elektronice to macie i po ogrzewaniu i po wentylacji (jak się domyślam) 2) nie wiem jak wasza wycena ale nie jest to najtańsze dostępne rozwiązanie. Ba , z tego co czytam jest chyba jedno z droższych. A PC to i tak solidny wydatek - warto by tu znaleźć optimum kosztów 3) PC to w sumie jeszcze w Polsce nowość. Moje kryteria opierały się najpierw na solidnej i znanej marce dostawcy PC oraz profesjonalnym instalatorze, a po zebraniu wycen (kasa ! ) tylko na uznanej i sprawdzonej u nas Pompie ;) . Nie jestem guru w tej tematyce ale trochę szukałem - Pompy Zehnder nie są u nas ani znane, ani sprawdzone. Nie wiem ile ma działających instalacji, ilu da się odwiedzić Klientów i zebrać info osobiście. Jak wygląda serwis? Moje zdanie - to goście od grzejników i tam są pewnie doświadczeni. Od PC i reku weźcie osobnych fachowców z listą referencyjną. Poza tym jak coś jest do wszystkiego to jest do .. niczego. 3majcie się i trafnych wyborów życzę!
odpowiedz
gosc
Data dodania: 2009-10-26 22:29:34
pc
zgadzam sie z przedmowca,nibe i viessman to w tej chwili firmy oferujace wszystko kompleksowo,niedlugo zobaczymy pewnie jaki stół bedzie w salonie,sorry ale jeszcze nawet nie macie fundamentow
odpowiedz
Data dodania: 2009-10-26 22:48:11
PC
Oczywiście,nie mamy jeszcze fundamentów,ale to nie znaczy,że nie możemy zdobywać opinii na temat rzeczy ważnych. Mamy zamiar zamontować pompę ciepła,oczekujemy poważnych sugestii i porad.Dziękujemy "erpatre" za cenne sugestie. Po to właśnie zakłada się bloga,żeby dzielić się pomysłami,dobrymi rozwiązaniami,sprawdzonymi sposobami na zbudowanie jak najlepszego domu, zanim jeszcze zrobi się coś,co może zaszkodzić. Wybór stołu nie powoduje zawalenia się domu "grzesiu" :P
odpowiedz
Data dodania: 2009-11-04 00:04:54
Ja mam Szwedzka Thermie. Można powiedzieć, że w tym kraju wiedzą najwięcej o PC. Dobrze, że wcześniej o tym myślicie. Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2009-11-04 00:08:56
można coś więcej o Waszej pc
odpowiedz
Data dodania: 2009-11-04 21:24:51
Oficjalne strony firmy Thermia. http://www.thermia.com/ http://www.begom.pl/index.php Na blogu umieścilem trochę zdjęć i informacji.
odpowiedz
Data dodania: 2009-11-06 01:49:01
wielkie dzięki ,PC to jest naprawdę ciekawa i interesujące blog
odpowiedz
msz-n  
Data dodania: 2009-11-15 19:37:00
PC
Begom ok. Też na nich stawialiśmy (Thermia Diplomat Optimum albo Thermia Diplomat TWS). Niestety byliśmy 3 razy i za każdym razem co innego mówili. Nie wiem, albo się nie douczyli, albo każdy tam ma tam inne zdanie... W końcu chyba weźmiemy polskiego patentu i produkcji Exotherm: http://exotherm.pl/index.php?page_id=polska-exotherm-pompy-gruntowe Montują je i w Polsce, i w Skandynawii. Działkę oglądali, a my mieliśmy jechać zerknąć na montaż z bliska. Nie są to może zbyt obajerzone produkty, tzn. grzać grzeją solidnie, ale kawy nie zrobią i wody do wanny same nie naleją. Tylko czego właściwie wszyscy oczekujemy od PC? ;-) Ma ktoś może ich produkt?
odpowiedz
Data dodania: 2009-11-15 22:41:31
Ciepła w tedy kiedy potrzeba i ochłody w upały , niskich kosztów i komfortu to chyba niewiele :)
odpowiedz

zamierzamy budować z:

Data dodania: 2009-10-26
wyślij wiadomość

Obejrzeliśmy dużo różnych bloczków i cegieł. Chcielismy wybrać takie,które będą miały jak najmniejszą utratę ciepła,a jednocześnie nie będą zbyt drogie. Wybraliśmy bloczki fundamentowe i pustaki z KERAMZYTU.

mojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany

nazwa wyrobu BETARD F bloczek do ścian fundamentowych
klasyfikacja PKWiU 26.61.11-30.20
materiał keramzytobeton
Polska Norma PN-EN 771-3:2005 Wymagania dotycząceelementów murowych.Część 3: Elementy murowe z betonu kruszywowego (zkruszywami zwykłymi i lekkimi)
kolor szary, brudnoczerwony, ciemny brąz
wysokość modularna 240 mm
szerokość modularna 240 mm
długość modularna 380 mm
wysokość rzeczywista 240 mm
szerokość rzeczywista 240 mm
długość rzeczywista 380 mm
masa 25 kg
reakcja na ogień Euroklasa A1
gęstość 1150 kg/m3
certyfikat tak

Pustak keramzytobetonowy Termo Optiroc 24 wykonany z mieszanki Keramzytu
maxit frakcji 0-4 mm, 4-10 mm i cementu, przeznaczony jest do wznoszenia ścian
w systemie budowania Optiroc Blok.
Wyrób spełnia wymagania higieniczne, zdrowotne i ochrony środowiska.
Cechy wyrobu
Wyrób posiada:
􀂃 Dobre właściwości termoizolacyjne
􀂃 Dobre właściwości termoregulacyjne
􀂃 Dobrą izolacyjność akustyczną
􀂃 Stabilne wymiary
􀂃 Dobrą odporność na mróz
􀂃 Odporność na wilgoć
􀂃 Wysoką ognioodporność
􀂃 Odporność biologiczną: uniemożliwiającą rozwój grzybów i pleśni
Ponadto jest:
􀂃 Łatwy w obróbce mechanicznej i ręcznej
􀂃 Łatwy w łączeniu na pióro-wpust
􀂃 Przyjazny dla środowiska naturalnego
Zastosowania
Pustak Termo 24 można stosować jako element konstrukcyjny w budownictwie do 3
kondygnacji, a w szczególności:
􀂃 Budownictwie jednorodzinnym
􀂃 Budownictwie użyteczności publicznej
􀂃 Budownictwie innych obiektów m.in. garaże, przechowalnie, obory itp.
Jako:
􀂃 Ściany warstwowe zewnętrzne nośne (do 3 kondygnacji)
􀂃 Ściany warstwowe i osłonowe
􀂃 Ściany wewnętrzne konstrukcyjne i działowe
Wykonanie ścian
Pustaki Termo Optiroc 24 należy murować na pełna spoinę poziomą przy użyciu zaprawy
murarskiej cem-wap. Wymagana grubość spoiny to 10 mm. Pustaki mają ukształtowane
pióro i wpust. System ten pozwala na murowanie ścian bez spoiny pionowej.
Wieloletnie doświadczenie w budownictwie wykazuje na celowość zastosowania zbrojenia
z siatki prętów φ 3 do φ 4 w spoinach poziomych szczególnie pod otworami okiennymi
przy budowie domów niepodpiwniczonych. Zbrojenie to przeciwdziała pojawianiu się
zarysowań murów powstających najczęściej na skutek nierównomiernego osiadania ław
fundamentowych. Zbrojenie to nie jest uwzględniane przy określaniu nośności konstrukcyjnej
muru. Najczęściej stanowi zabezpieczenie przed błędami wykonawczymi powstałymi
na etapie wykonawstwa fundamentów budynku. Zbrojenie w spoinach można zastąpić
wieńcem w kształtce U jako ostatniej warstwy ściany fundamentowej.
Ściany muszą być obustronnie otynkowane tynkiem cem-wap. Wewnątrz ściany można
tynkować tynkiem gipsowym. Możliwe jest również pozostawienie ścian wewnętrznych
bez tynku, wówczas należy ściany te pomalować farbami zmywalnymi a porowata struktura
pustaka staje się elementem plastycznego wykończenia wnętrza.

Współczynnik przewodzenia
ciepła
λ=0,205 W/mK
Wytrzymałość na ściskanie
2,5 MPa
Izolacyjność akustyczna
48 dB (-1;-3)
Reakcja na ogień
Euroklasa A1
(materiał niepalny)
Odporność ogniowa*
REI 240
Wymiary
szerokość: 238 mm
długość: 500 mm
wysokość: 238 mm
Masa bloczka
17,5-19,5 kg
Ilość sztuk na palecie
Zależy od producenta
średnio 40 szt
Zużycie
8 szt/m2

Mur powstały z takiego materiału nie potrzebuje wiele ocieplenia, wystarczy  i jest zalecana wełna mineralna 8-10 cm grubości + tynk.

 

7Komentarze
gosc
Data dodania: 2009-10-26 17:01:46
hey
wspolczynnik ciepla tutaj moza osiagnac dobry,stosujac ciepłą zaprawe,a to nie tania rzecz,wiem bo sam mam ja stosowana
odpowiedz
Data dodania: 2009-10-26 17:15:01
wiemy że zaprawa trochę kosztuje,ale jeśli robi się ją samemu to wychodzi o połowę taniej. Czy ty kupowałeś gotową zaprawę? A jeśli tak to w jakiej cenie?
odpowiedz
gosc
Data dodania: 2009-10-26 17:45:12
hey
worek 30 zl,przy keramzycie pojdzie wiecej(daje sie w pionie i w poziomie),slyszalem ze mozna samemu mieszac,ale ja raczej nie jestem zwolennikiem eksperymentow,dodatkowo zbrojenie co dwie warstwy(wymog konieczny),pozdrawiam sasiadow z Irlandii
odpowiedz
Data dodania: 2009-10-26 19:35:15
a czemu w pionie ? w poziomie TAK i czemu tak często dodatkowe zbrojenie ? w informacjach producentów tak często się nie daje... muszę poczytać jeszcze
odpowiedz
gosc
Data dodania: 2009-10-26 19:51:35
hey
Popatrz co dodalas wyzej,w specyfikacji bloczka(spoina pionowa i pozioma),pozdrawiam z Wexford
odpowiedz
Data dodania: 2009-10-26 22:57:33
do Alberto
Już poprawiliśmy opis pustaka,po prostu wkradł się mały błąd przy wklejaniu opisu. Masz rację,trochę trzeba wydać na zaprawę,ale ten dom ma służyć ileś dziesiąt lat,więc będą oszczędności przy jego ogrzewaniu :)
odpowiedz
e-rzecznik-knauf-insulation
Data dodania: 2012-04-28 11:45:02
Posiadając dane odnośnie współczynnika przewodzenia ciepła dla tych pustaków keramzytowych można za pomocą odpowiednich programów obliczeniowych dobrać optymalną grubość ocieplenia z wełny mineralnej. Optymalną zarówno pod względem termicznym jak i ekonomicznym. Jednym z takich programów jest KI-THERM dostępny bezpłatnie na stronach Knauf Insulation. Bezpośredni link: http://knaufinsulation.pl/pl/program-obliczeniowe W razie pytań związanych z obsługą programu lub dotyczących materiałów termoizolacyjnych - chętnie pomogę. Proszę dać znać. --- Służę pomocą, e-Rzecznik Knauf Insulation
odpowiedz

droga dojazdowa

Data dodania: 2009-10-19
wyślij wiadomość

Jednak coś drgnęło w sprawie drogi dojazdowej do działki. Nawieziono trochę gruzu,ale to jeszcze zbyt mało blog budowlany - mojabudowa.pl brakuje conajmniej ze 4 razy tyle. Przez te ostatnie śniegi i deszcze można tam utonąć,więc i słońca by się przydało,chociaż ze 2 tygodnie.mojabudowa.pl - blog budowlanymojabudowa.pl - blog budowlany

2Komentarze
sarnia  
Data dodania: 2009-10-26 19:42:15
witam A ile tego gruzu wyszło i za ile z transportem?
odpowiedz
Data dodania: 2009-10-26 19:50:54
Witam ,ten gruz załatwiał właściciel drogi .Droga miała być gotowa już na wakacjach i po interwencjach coś tam nawieźli ale nadal mało :(
odpowiedz

c.d. zmiany w projekcie

Data dodania: 2009-10-17
wyślij wiadomość

Na poddaszu, w sypialni nad garażem zlikwidowaliśmy balkon,zastępując go oknem. Poza tym tam gdzie są podwójne okna dachowe, będą pojedyncze. Myślimy,że to w zupełności wystarczy,a i zaoszczędzimy trochę kasy.blog budowlany - mojabudowa.plmojabudowa.pl - blog budowlany

4Komentarze
gosc
Data dodania: 2009-10-17 20:51:56
witam!!!!
Witam kolejnych budujących ten fajny domek !!! Ja mam skończone fundamenty - na wiosnę start z murami :) pozdrawiam i bezproblemowej budowy życzę !!!! Norbert norbiwolow
odpowiedz
gosc
Data dodania: 2009-10-17 21:54:49
poddasze
kasa kasą , ale żeby wam się za ciemno u góry nie zrobiło, bo chyba w projekcie jest niska scianka k
odpowiedz
Data dodania: 2009-10-17 23:35:18
Witamy odwiedzających :) bardzo nam miło :)odnośnie poddasza , są okna w ścianie w pokojach i sądzimy że po jednym oknie dachowym powinno wystarczyć
odpowiedz
cienki  
Data dodania: 2009-10-18 17:05:43
Okna dachowe
Witajcie w gronie budujących Koralgola. My zlikwidowaliśmy wszystkie okna dachowe tak gdzie są okna w ścianach szczytowych - jak będzie za ciemno to dołożymy. Powodzenia i pozdrawiam
odpowiedz

Zmiany w projekcie

Data dodania: 2009-10-17
wyślij wiadomość

mojabudowa.pl - blog budowlanyProjekt KORALGOL ii 2g  był najbardziej odpowiedni dla nas ze setek projektów jakie przejżeliśmy w internecie. Oczywiście nie obeszło się bez wprowadzenia zmian, bo każdy budujący chce ,aby było mu we własnym gniazdku jak najwygodniej i funkcjonalnie.

Tak też i my co nieco udoskonalaliśmy:

  1. zakupiliśmy wersję Koralgol II 2 g lustro z kuchnią z przodu
  2. taras przenieśliśmy na tył budynku
  3. zamiast drzwi ,w miejscu pierwotnego wyjścia na taras, będzie okno
  4. zlikwidowaliśmy okno narożne w kuchni a pjedyncze przesunęliśmy  na środek ściany
  5. przesunęliśmy i skróciliśmy ściankę działową z salonem powiekszając nieco część jadalną
  6. zlikwidowaliśmy ściankę między wiatrołapem a garderobą
  7. w kotłowni zamiast okna są drzwi na zewnątrz
  8. w kuchni mamy 2 dodatkowe wpięcia na wodę: do pralki i do zmywarki

A powyżej mój szkic tych zmian blog budowlany - mojabudowa.pl

honoratazbyszek
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 352222
Komentarzy: 1156
Obserwują: 107
On-line: 9
Wpisów: 232 Galeria zdjęć: 560
Projekt KORALGOL II 2G
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - woj.dolnośląskie
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2022 luty
2022 styczeń
2017 styczeń
2016 listopad
2016 czerwiec
2016 maj
2016 kwiecień
2016 luty
2015 lipiec
2015 maj
2015 kwiecień
2015 marzec
2015 luty
2013 listopad
2013 marzec
2013 luty
2013 styczeń
2012 grudzień
2012 listopad
2012 wrzesień
2012 sierpień
2012 lipiec
2012 czerwiec
2012 maj
2012 kwiecień
2012 marzec
2012 luty
2012 styczeń
2011 grudzień
2011 listopad
2011 październik
2011 wrzesień
2011 lipiec
2011 czerwiec
2011 maj
2011 kwiecień
2011 marzec
2011 luty
2011 styczeń
2010 grudzień
2010 listopad
2010 październik
2010 wrzesień
2010 sierpień
2010 lipiec
2010 czerwiec
2010 maj
2010 kwiecień
2010 marzec
2010 luty
2010 styczeń
2009 grudzień
2009 listopad
2009 październik

OBECNIE NA BLOGU
8 niezalogowanych użytkowników
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67458
Liczba wpisów: 222895
Liczba komentarzy: 903278
Liczba zdjęć: 681668
Liczba osób online: 420
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
extrakominki.pl wkłady kominkowe, piece, akcesoria